دسته
کانون
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 2576
تعداد نوشته ها : 20
تعداد نظرات : 0
Rss
طراح قالب
حمید رضا علیخانی

ما واژه حواس پرتی را به عنوان مجموعه محرک هایی می‌شناسیم که توجه به آن‌ها عملاً منفعت و مزیتی در پی ندارند و دقیقاً به همین علت هم هست که حواس ما را از موضوعات پر اهمیت و حیاتی زندگیمان منحرف می سازند.


ما واژه حواس پرتی را به عنوان مجموعه محرک هایی می‌شناسیم که توجه به آن‌ها عملاً منفعت و مزیتی در پی ندارند و دقیقاً به همین علت هم هست که حواس ما را از موضوعات پر اهمیت و حیاتی زندگیمان منحرف می سازند. برای کاهش میزان حواس پرتی و افزایش تمرکز حواس ما فقط باید بر روی همین نکته متمرکز شویم و تا جایی که امکان دارد آن را در زندگی شخصی و شغلی مان پیاده سازی نمایم.

باید به یاد داشته باشید که آندسته از موضوعاتی که در راستای منافع شما هستند را شناسایی و از میان آن گروه از مفاهیمی که در خلاف این مسیر هستند را جداسازی نمایید. برای شروع همین الان یک دفترچه یادداشت و خودکار را برای انجام این تمرین آماده نمایید ، مجموعه موضوعات و اطلاعاتی که ذهن و فکر شما را آشفته می سازند را نوشته و در مقابل آن مجموعه راهکارهایی که می تواند شما را از بند این عوامل خلاصی دهند را نیز یادداشت نمایید.

استفاده از این شکلی است یک زاویه دید کلی را به شما می دهد تا از منظری دیگر به وقایع نگاه کنید به بیان ساده تر به شما این امکان را می دهد تا علاوه بر شناخت خود هدف و رسالت تان را نیز بهتر و دقیق تر شناسایی کنید. علت آنکه بیشتر افراد نمی دانند به چه چیزی علاقه مند هستند و در بسیاری از مواقع نیز از کار خود ناراضی و گله مند هستند دقیقاً به خاطر همین موضوع یعنی عدم شناخت خود است.

فرآیند فوق العاده ضروری و سرنوشت سازی که اگر به درستی انجام نشود مجموعه محرک های حواس‌پرتی وارد ذهن مان شده و ما را به مسیرهای نادرست و گمراه کننده بیشتری هدایت می نماید. بنابراین اگر به دنبال علت حواس پرتی تان هستید بهتر است تا طبق مفاهیم ارائه شده عمل کنید تا علاوه بر شناخت بهتر خودتان در مسیر علایقتان نیز حرکت نمایید. به یاد داشته باشید که حواس پرتی شما زمانی مرتفع می گردد که میزان ماندگاری ذهن شما در مسیر علایق و اهداف به صورت روز افزون ارتقا پیدا کند.

دسته ها :
X