دسته
کانون
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 2582
تعداد نوشته ها : 20
تعداد نظرات : 0
Rss
طراح قالب
حمید رضا علیخانی

در مقاله آشنایی با مهارت مطالعه شما به شکل مختصر با این مهارت تأثیرگذار و منابعی که می توانند به شکل اختصاصی این مهارت کاربرد پذیر و پولساز را به شما آموزش دهند آشنا خواهید شد. پس با مطالعه ادامه این مقاله سودمند ما را همراهی کنید.


تندخوانی یک مهارت است که به افراد کمک می‌کند تا سرعت مطالعه شان تا ۴ برابر (البته در زبان فارسی به این گونه است و در زبان های دیگر این سرعت افزایش خواهد یافت) ارتقا دهند. تندخوانی برای اولین بار توسط خانم اولین وود که یک معلم آمریکایی بود کشف شد البته درست است که مهارت تندخوانی در جنگ جهانی اول مورد توجه قرار گرفت اما باید به یاد داشته باشیم که این فرایند پس از جنگ جهانی اول توسط خانم اولین وود تکمیل گردید.

تندخوانی قدمت بسیار زیادی دارد از آنجایی که اولین رئیس جمهور آمریکا به نام جورج واشنگتن نیز یک تندخوان بوده است. بنابراین مهارت تندخوانی را باید بسیار بسیار پر اهمیت و در عین حال تاثیر گذار در تمامی جنبه ها دانست چراکه تندخوانی فقط بر روی افزایش سرعت مطالعه تمرکز ندارد بلکه کلیه ارگان های اصلی و حیاتی انسان را که شامل دو نیمکره مغز، تمرکز حواس، حافظه سه گانه، پردازش اطلاعات توسط کرتکس، سلول های عصبی جهت تبادل اطلاعات، درک‌مطلب و همچنین خلاقیت و نوآوری است را تحت تأثیر و پوشش قرار می‌دهد.

تندخوانی مهارتی است که همه افراد می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند مهم نیست که در چه سطحی از تحصیلات و یا علم و آگاهی هستند.  ساختار این مهارت به نحوی است که در کوتاه مدت تاثیر موثر و ویژه خود را به آسانی بر روی افراد می گذارد، امری بسیار عجیب و حیرت آوری که ما در سایر مهارت ها با آن مواجه نمی باشیم.  اما چرا و چگونه؟ جواب کاملا واضح است، تندخوانی مهارتی است که کاملاً منطبق با ساز و کار ذهن و فعالیت سلولهای عصبی است.

از اینرو کاملاً بدیهی است که مغز بتواند به آسانی با آن ارتباط برقرار کند و کلیه قوانین مندرج در آن را به راحتی بپذیرد و در کوتاه مدت بر اشراف کاملی داشته باشد. تندخوانی به ما این امکان را می دهد تا به آسانی هر ۱۰۰ صفحه را در ۶۰ دقیقه مطالعه کنیم. بله درست است ما میتوانیم به آسانی هر کتاب ۲۰۰ صفحه ای را در دو ساعت مطالعه کنیم و این نیز جزو یکی از معجزات شگفت انگیز مهارت تندخوانی است.

امیدوارم که از این مقاله آموزشی نهایت بهره مندی را به دست آورده باشید. منتظر نظرات و دیدگاه‌های شما عزیزان در انتها نیز هستم.

دسته ها :
X